Jdi na obsah Jdi na menu
 


Má cesta k vlastnímu motu byla poplatná době.

Začínal jsem jako všichni za komančů - Jawice 50, pak skok ouha hned na Jawice 350 panel , 350 - 639 , trochu koketování s bráchovými motocrosy ČZ 125_516 , RM 250 a KX 125 ,později zase silnice a první pořádný supersport .

HONDA CBR600F,Obrazek

bezvadné nezáludné moto schopné jezdit jak svižně na okruhu,tak i v normálním provozu.Koupil jsem od kámoše i s laďákem Harpoon a eloxovanými stupačkami,takže tehdy podle mého to jelo minimálně o 150 km/h víc.Odjezdil jsem 1 sezonu pouze se základní údržbou a nemohu říct jedno křivé slovo.


Brácha říkal o Harpoonu,že měl nekompromisně nejlepší zvukovou kulisu ze všech mých mot,ale to tvrdí vždy po 2 litrech vína v Los Amigos.Takže bez komentáře.Prodal jsem bez sentimentu a pošilhával pro něčem novějším.

Aprilia SR 125 Obrazek- to byl jen skůtr na blbnutí do města, replica Tetsuya Harada,oddělené mazání,koupil jsem jí jako předváděčku z A-Spirit.Jela 110 i ve 2 personách a dalo se sní i docela dobře mimo město.Jedinou vadou byla malá nádrž,takže spíš od pumpy k pumpě,ale dalo se na to v poho zvyknout.A ten pocit když mě zdravili i motorkaři na plnohodnotných bikách.Docela jsem se bavil,jak si pak asi mumlali do přilby: ,,Ty vole,co to bylo _ nějakej posranej skůtr" Škoda,že jsem pak pojal tu úchylnou myšlenku,že mi překáží v garáži a prodal ho.Teď mě to docela mrzí.

YAMAHA R6 - nekopromisní supersport,jasně vyhraněn pro jízdu na okruhu.Posez,podvozek,brzdy i naladění motoru jasně svádí zapomenout na rozvahu a vzít za heft.

Obrazek

Obrazek

V té době jsem se na netu seznámil s bezvadným týpkem,mimo jiné také vlastníkem R6, jistým P.D. _dnes #31 a následně se kapitoly mého motorkaření začínaly ubírat jiným směrem.

Člověk se učí celý život,spíš šlo dojít k poznání toho,co mi má ježdění na biku přinést a příp. o co mě také může připravit.Jezdím od svých 15 let na všem možném,ale co se dnes na silnicích děje všeobecně je přinejmenším zarážející.S fichtlem,který se plazil 60km/h ještě s větrem v zádech , se dá zvládnout spoustu věcí,ale s bike rozbaleným přes 2kila,když za horizontem couvá děda s traktůrkem atd ......Určitě to mnoho bikerů zná a také pár už nám po takových zkušenostech nic nepoví.

Nějak se začít musí,což v mém případě znamenalo vybavil mou R6 laminát.kapotami,crash padáky,aby v případě plácnutí byly škody co nejmenší,otevřenou koncovkou výfuku od SLK , příčným tlumičem řízení TOBY,bez něhož to se stabilitou při výjezdech bylo na štíru a v neposlední řadě i jiné pneu.Origo Sportmax D207RR mě svým gripem naprosto nepřesvědčily,takže jsem zvolil osvědčenou kvalitu v podobě M_pilot_slick.Nevýhodu v době,kdy jsem ještě nevlastnil nahříváky,bylo pomalejší prohřátí směsi za jízdy.Ostatní jsem neřešil,hlavně dnes , při pohledu na svou tehdejší textilní Mars boro kombinézu ,mi trochu zatuhle,no protectors-no sliders.Zkrátka následně jsem opatřil pořádnou kůži od Hubíka.Faktem zůstává , že jsem v ní lehnul loni v Brně na 3ce a krom prodřené streče na rukávu vše OK,takže svou práci odvedla na výbornou.

Někdo někde vyslovil chytře : Motorkáří se dělí na 2 skupiny ! Ti, co už leželi a Ti, které to ještě čeká.Pro ty ,co už to maj za sebou , pozdě bycha honit a pro ty, které to ještě čeká, opatřete si co nejlepší vybavení, které si můžete dovolit.Chytá mě šlak, když vidím chytráka na R1 v šortkách a sandálách a za ním ještě nějaký vlající blonďatý nebezpečí. Dost bolo Mečiara.

Naneštěstí jsem pojal úchylnou myšlenku v tom duchu,že pořadný biker nesedlá nic maloobjemového a že 600ccm je naprosto nedostačující mým jezdeckým kvalitám. R6 jsem prodal a pořídil R1.Byla původem z D,model 00, málo najeto ve slušném stavu.

R1 (s tou jsem šlápl do hovna,hlavně co se okruhového ježdění týče) , v normál provozu jsem najezdil minimum,už jsem četl cosi o cestování s R1.Z vlastní zkušenosti mohu jen perlit účastí na jistém Y-day, kdy jsem absolvoval v jednom dnu CB-Most, tam cca 100km v okruhovém režimu a pak zpět Most-CB.Bratru 600 km per day.U garáže mě málem sundavali, naklepaný zadek jak tatarák a zánět šlach na pravý ruce.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

zkoušel jsem i vypůjčené GSXR600 a CBR900RR Fireblade,

Obrazek

Následovalo období improvizace a hloubání nad výhodami 2taktního agregátu a to přímo v ryze závodní podobě APRILIA RS 250.

Obrazek

Sháněl jsem info o ladění této unikátní motorky, kde se dalo,pustil jsem se do docela rozsáhlé přestavby hlavně co se motoru týče ( hamba Aprilii v Ćechách za termíny dodání náhradních dílů _ můžu to s klidným svědomím napsat , do A spiritu mě už nikdo nedostane - hlavně kvůli NAPROSTO diletantského přístupu !! ( někdy mám pocit,že technik viděl moto POUZE v katalogu ) a díly bych dnes koupil u bratrů v Reichu za stejný mrzký peníz jako u nás.

Něco málo o modifikaci mé RS :laminát. kapoty : SEBIMOTO + plexi , řetězová sada : ČZ 520 ( na 250 stejnou funkci jako D.I.D. udělá czechmade za půl peněz ) zadní rozeta SUPERSPROX; převod jsem nechal origo - funguje nejlépe , vzduchový fitr : původním airbox vč.filtru – impregnace Motorex ,komplet výfukový systém ARROW vč. přetryskování ( původní dle manuálu Arrow jsme na brzdě trochu pozměnili), tlumič řízení : řeším set HYPERPRO , nakonec NHK ,brzdové komponenty Brembo , destičky Lucas SRQ ,ploutev od Foltýna , Wilbers komponenty USD vidlice _ 100 pružiny + 15 SAE olej, přepákování tak trochu vlastní konstrukce ,ale z kvalitního materiálu – otočené řazení ala fichtl ,ještě ,že mám kamarády,kteří si dobře rozumí s frézkou a soustruhem !

Motor – přestavba na mazání směsí,vyjmutí tím pádem nepotřebného oil čerpadla,úpravy pro optimalizaci výplachu ,svíčky NGK 10 ECM nové písty ( pouze jeden kroužek jako u motocross motoru ),blokace přívěr a tudíž vyházení nepotřebných čidel a km vedení je toho fakt dost ,pokud by to někoho zajímalo,ať mi napíše.Pneu – zatím jsem jezdil na Pirelli MTR 01_02 , taky Mišáky Piloty slick – teď zkusím Pilot race medium.Benzin klasika Natural95 a mazivo žádnej Castrol nebo Shell ,kočička je na mazání trochu náchylná , takže jednu specialitku od AGIPU.

Obrazek

Nakonec jsem cca 2 roky pojezdil , ale náklady se šplhaly do neúnosných výšek.

Tudíž jsem opět zpět na čtyřtaktu, GSXR 600 K1 už druhá v pořadí .

GSX 600 R _ K1 zvolil jsem rozumný kompromis mezi cenou a výkonem

Obrazek

Obrazek

Mě osobně pár záležitostí nesedělo,takže jsem trochu upravoval.
Výborně naladěná, velmi výkonná "šestka" už v základu, stabilní podvozek.Po montáži otevřené koncovky lépe dýchá a i reakce na plyn je čistější. Vyšší postavy budou dříve nebo později donuceny změnit ergonomii v mém případě (182 cm) jsem posunul stupačky o 4cm dozadu a 3,5cm nahoru oproti originálu.

Namísto původního fabrického obložení měním brzdové destičky za Lucas SRQ, poskytují lepší odezvu na páčce a čitelnější nástup.

Jako první jsem vyhodil fabrické gumovky k brzdovým třmenům a nahradil je opletenými s teflonovým jádrem .O deskách píšu výš .

Otevřená carbon koncovka no name +carbon držák a úprava svodu na slip-on,racing přepákování,padáky rám i kyvka,výměna řetězu za 520 IRIS X-ring+rozeta 46 i pasorek 15 Supersprox(změna převod.poměru), podsedlák ERMAX s vestavěnými blinkry umožňující rychlé přehození celku za racingovou prdel.KN,commandery,Ignitechy apod mě neoslovují,rezervy jsou v mém stylu jízdy a už ne v motorce.

ObrazekObrazek

To byl stav ke konci sezony 2005. Docela povedená i ta vosí varianta

DUCATI 748_02

Ducati, to je úzká stavba, tuhý až tvrdý podvozek, přesné vedení stopy a zvuk. Ducati byla motorkou pro podivíny, nadšence nebo prostě ty, kteří se chtějí odlišit. Image, technika a i servisní náklady jsou mnohým ostatním trnem v oku a i když tuto "nevraživost" majitelů neitalských značek dost dobře nechápu , necítím se ničím nadřazeným. Jezdil jsem jak japonce i italky , jak 2T tak i 4T, vše má své pro a proti. Konec konců jsou to stroje, takže pokud nedostanou to, čeho se jim má dostat, nastává problém.Z vlastní praxe znám staré vrány v excelentní kondici a naopak roční mota v naprosto zhuntovaném stavu, takže podle mého je to o majiteli a ne o značce.

Motory řady 748-916-996 mají pověst agregátů náročných na údržbu. Je pravdou, že mají několik slabin, počínaje nepříliš přesnou montáží a seřízením u výrobce až po některá nedotažená technická řešení.

Obrazek


Trochu se rozkoukám a po výměně všeho nutného k zprovoznění se pokusím v kostce modifikace nějakou srozumitelnou formou publikovat.

Faktem zůstává,že už v základu je Ducna ryze sportovní náčiní,Showa USD vidle,Brembo brzdiče,pancéřové hadice,520 řetěz.Jednoznačně mě zklamalo fabrické brzdové obložení,takže okamžitě budu měnit za své odzkoušené Lucasy SRQ.

Chtělo by to i radiální brdovou pumpu 19 mm,ale zatím vyměmím pouze desky.Každopádně se nabalují věci na sebe.Desky,pumpa,kotouče atd.

Spojka hydraulicky ovládaná ve verzi 748 nemá antihopping,takže uvidíme,co to bude dělat.Každopádně výměna za racing antihopping ,TSS začíná na 13ti bez daně, origo Ducati performance je někde kolem 20ti.

To samé s ergonomií.Na můj vkus a tělesné dispozice (182cm) hold Capirex nejsem , budu muset řešit i přepákování min.3 dozadu a 2 nahoru.

A teď to začíná už lézt do Himaláje.
Unašeč,rozeta,pastorek,setrvák,ložiska v kolech,litinové kotouče náhradou za seriové ocelové,o modifikacích motoru se raději ani nezmiňuju.Svody,filtry,čip....atd.

Má 748 má pouze otevřené koncovky,nicméně pokud jí nepostavím na dynamometr s lambdou,nic vymýšlet nebudu.

Minulá sezona 06 definitivně skončila,Ducna byla takříkajíc na špalkách a čekalo mě ne zazimování,ale spíš taková malá rozborka všeho možného.Supercorsy dostaly definifivně na frak toho 13tého v Mostě a jelikož je po závodní sezoně a fabriky už racing pneu nepečou,je problém něco sehnat.Mám ještě sadu Mišáků pilot race H2,takže to je to nejsnažší.
Plasty veškeré jsem zdemontoval,vyčistil,zabalil do folie a uložil.Není to nějaká úchylka ? Že by latex...

Dolů šly i koncovky výfuků a části svodů,ten napečený humus za celou sezonu je fakt ňamka vyčistit.U Poláška měli za best price  Terminogni vč.EPROMu a průchozích filtrů,ale víc mě dřela pata u motoru - stav vahadel desmodromického rozvodu a od toho se odvíjejících ventilových vůlí,takže prioritou bylo tohle.
Vím, že valná většina obce motorkářské sice povědomost o tom,jak desmo funguje má,ale detaily jsou na delší povídání.